loading...

اینترنت سرا

برای رسیدن به نتایج دلخواه خود توصیه می شود از افراد دارای مهارت، تخصص و تجربه در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی می توانند به دانش آموزان در دستیابی به نتایج مطلوب کمک کنند. مشاوران آزمون وظیفه

مدیر سایت بازدید : 155 سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 زمان : 11:22 نظرات (0)


برای رسیدن به نتایج دلخواه خود توصیه می شود از افراد دارای مهارت، تخصص و تجربه در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی می توانند به دانش آموزان در دستیابی به نتایج مطلوب کمک کنند. مشاوران آزمون وظیفه تنش زدایی، برنامه ریزی صحیح و مناسب درسی و غیره را بر عهده دارند تا به پیشرفت تحصیلی دانش آموز کمک کنند و به دانش آموز کمک کنند تا امتحان را با موفقیت و با رضایت کامل پشت سر بگذارد. در زیر به شرح وظایف مشاور کنکور می پردازیم.


مشاور تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور می تواند از جهات مختلفی مانند برنامه ریزی، نحوه مطالعه، هدف گذاری، تست زدن، مدیریت استرس و غیره به دانش آموز کمک کند. مهم ترین قسمت برای داوطلبان کنکور قطعا یادگیری نحوه مدیریت استرس و مقابله با مسائل روحی و روانی است. در این مرحله بسیاری از دانش آموزان با کاهش امید، کمبود روحیه و انگیزه برای مطالعه، خستگی روحی و روانی، افت تحصیلی، مشکلات شخصی، استرس و اضطراب در امتحانات، مشکلات خانوادگی و ... مواجه می شوند. می تواند با چنین مشکلاتی مقابله کند. مشاور باید بتواند به راحتی با این مسائل کنار بیاید و به داوطلب کمک کند.


وظایف یک مشاور پذیرش

استاد راهنمای تحصیلی باید از تمامی دروس گروه های آزمایشی و همچنین مواد آزمون هر درسی، ضرایب و نکات مهم هر موضوع را بداند. سپس آنها باید به شما یاد دهند که چگونه هر درس را مطالعه کنید، چگونه آنها را مطالعه کنید. برای مثال نحوه مطالعه دروس محاسباتی طبیعتا با دروس پایه متفاوت خواهد بود. همچنین یکی از وظایف مشاور کنکور زمانی است که باید در کلاس ها بگذراند.

یکی دیگر از وظایف مشاوران کنکور حرفه ای این است که به دانش آموزان خود نحوه برنامه ریزی دروس، برنامه ریزی زمان حرفه ای، خواندن و مرور کتاب ها و شروع مطالعه دروس را آموزش دهند. نحوه تدریس دروس بسیار مهم است. کاندید همچنین باید در مورد روحیات، توانایی ها، علایق و سرگرمی های خود با مشاور صحبت کند. ترجیحاً ساعات مطالعه داوطلبان شرکت کننده در کنکور کمتر از 8 ساعت و سپس به تدریج افزایش یابد.

یکی دیگر از وظایفی که بر دوش مشاور تحصیلی کنکور می افتد گنجاندن منابع آزمون، منابع آموزشی، نحوه پاسخگویی به سوالات و موضوعات مختلف، آموزش نحوه و زمان تست زنی در آزمون است. همچنین باید در مورد حل مسئله، مدیریت زمان، نحوه تمرکز در جلسه آزمون، نحوه پاسخ دادن به سوالات و غیره صحبت شود. یک مشاور تحصیلی خوب باید بهترین منابع آزمون را برای هر موضوع توصیه کند.

یکی از وظایف دیگر مشاور آزمون پذیرش، نظارت بر داوطلبان و بررسی پیشرفت آنها است. پس از برنامه ریزی تحصیلی، نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، معرفی منابع آزمون پس از تهیه کتاب و بروشور برای داوطلبان می باشد. این به این دلیل است که دانش آموز به طور منظم مورد ارزیابی قرار می گیرد و پیشرفت آنها اندازه گیری می شود.



وظیفه مشاور کنکور این است که بتواند با راهنمایی، توانایی ها و محدودیت های داوطلبان را بشناسد و با شناسایی دقیق استعدادها و توانایی های دانش آموزان، آنها را به سمت رشته تحصیلی و دانشگاهی مناسب سوق دهد.

مشاور تحصیلی برای رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، روانی و اطمینان از ثبات عاطفی افراد با خانواده دانش آموزان ارتباط برقرار کند. مشاوران باید خانواده داوطلب را متقاعد کنند که محیطی آرام برای داوطلب ایجاد کنند.

راهنمای مشاوران تحصیلی کنکور

مشاور کنکور باید یکی از برگزیدگان کنکور سال های گذشته باشد یا آموزش های مرتبط با رشته های تحصیلی، مشاوره و روانشناسی داشته باشد. این فرد با گذراندن تمام مراحل کنکور می تواند مشاور تحصیلی خوبی برای داوطلب باشد.

یک مشاور جوان و پر انرژی بهتر است که مدام دنبالش باشد. اگر فرد جوان باشد، بهتر می تواند احساسات داوطلب را درک کند. او باید به خوبی به حرف های داوطلبان گوش دهد و بتواند بهترین راه حل ها را ارائه دهد.



یکی دیگر از ویژگی هایی که مشاور کنکور باید داشته باشد، صبر و حوصله در کار با داوطلبان است.

مشاور کنکور باید با مسائل و مشکلات مطالعه و آمادگی برای کنکور آشنا باشد.

یکی از ویژگی های مشاوران کنکور باید این باشد که در زمینه های کنکور، روش های تست زنی، درس پژوهی، جمع بندی، مرور دروس، آشنایی با نکات مبهم و دشوار و... آموزش و تجربه زیادی داشته باشند.

برنامه ریزان آزمون هر ساله سوالات را به شکل بهتری آماده می کنند، مشاوران کنکور باید اطلاعات کافی در مورد انواع تست ها، کتاب ها و دروس تقویتی و ... داشته باشند و بتوانند برنامه ای متناسب با هر داوطلب ارائه دهند. .



به طور کلی خدمات مشاور کنکور

وضعیت تحصیلی هر متقاضی را بررسی کنید.

ایجاد انگیزه، امید و اعتماد به نفس در داوطلب

دانستن نقاط قوت، ضعف و قوت هر فرد لازم است

مدیریت زمان برای آموزش تستی و کنکور

به داوطلب کمک می کند تا مهارت ها، استعدادها را شناسایی کند و رشته ای را انتخاب کند که با ویژگی های هر فرد مناسب است.

به داوطلب کمک می کند تا برنامه درسی و برنامه ریزی را با توجه به ویژگی های هر فرد طراحی کند

اگر متقاضی یک مشکل عاطفی یا روانی داشته باشد که بر تحصیل او تأثیر بگذارد، مشاور درخواست باید بتواند مداخله کند.

یاد بگیرید چگونه بخوانید، یادداشت برداری کنید، خلاصه بنویسید، و به سوالات تشریحی و تستی پاسخ دهید

ارائه راهکارهایی برای افزایش موفقیت در کنکور که ممکن است شامل کنکور آزمایشی و شبیه سازی کنکور باشد.

توصیه و ارائه راهکارهای عملی برای پیشگیری از ناتوانی های یادگیری

راهنمایی والدین و برقراری ارتباط با آنها برای ایجاد فضای مناسب برای یادگیری فرزندانشان

معرفی منابع تستی و فوق برنامه با توجه به سطح هر داوطلب

نکاتی را در مورد چگونگی افزایش تمرکز و کارایی داوطلبان ارائه دهید

اختصاص زمان برای برخی از فعالیت های فوق برنامه برای تقویت روحیه دانش آموزان مانند گشت و گذار، سفرهای کوتاه و ورزش.

یادگیری مهارت کاهش استرس و کنترل آن

به دانش آموزان کمک کنید تا برخی عادات بد مانند استفاده از تلفن، فضای مجازی زیاد را ترک کنند
 
کمک و راهنمایی دانش آموزان در تغذیه و خواب مناسب برای افزایش توان ذهنی و حافظه

مطالعه مقاله کامل:  https://pourdastmalchi.net/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 183
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 183
  • بازدید ماه : 8,220
  • بازدید سال : 26,955
  • بازدید کلی : 62,600