loading...

اینترنت سرا

آیا می دانستید که به عنوان یک خارجی، حتی بدون کارت اقامت، می توانید در ترکیه حساب بانکی افتتاح کنید؟ این قانون در سال 2022 اجرایی شد و بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.اگر می خواهید در مورد آن بیشتر

مدیر سایت بازدید : 14 جمعه 07 اردیبهشت 1403 زمان : 17:26 نظرات (0)


آیا می دانستید که به عنوان یک خارجی، حتی بدون کارت اقامت، می توانید در ترکیه حساب بانکی افتتاح کنید؟ این قانون در سال 2022 اجرایی شد و بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.

اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، توصیه می کنیم این مقاله شرکت مهاجرتی را بخوانید. همچنین پس از مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد مدارک و مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2024، بهترین بانک های ترکیه، مدت افتتاح حساب و هزینه ها به دست خواهید آورد.

چه کسی می تواند در ترکیه حساب بانکی باز کند؟

تمامی افراد خارجی با شماره شناسایی ملی خارجی (YKN) مجاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند. این شماره شناسنامه برای افرادی که بیش از 3 ماه در ترکیه زندگی می کنند صادر می شود. البته میزان دسترسی به خدمات بانکی بسته به محل سکونت متفاوت است.

افراد فاقد کارت اقامت نیز می توانند در ترکیه حساب بانکی داشته باشند. اما مشکل اصلی دریافت شماره شناسایی مالیاتی ترکیه است. در این صورت می توانید از مشاور بانکی خود بخواهید تا بهترین راه برای دریافت این کد را پیدا کند. البته اگر سرمایه گذاری زیادی دارید یا قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، نمایندگان بانک راهکارهای کارآمدی را در اختیار شما قرار می دهند.

مدت زمان افتتاح حساب در ترکیه

صدور کارت اعتباری معمولا بین 1 تا 7 روز کاری طول می کشد. البته بستگی به نوع بانک و مقررات جاری دارد. پس از آن، صاحب حساب حق دارد بلافاصله از آن برای خرید محصولات و خدمات استفاده کند.

حداقل هزینه و سپرده برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

به طور کلی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه حداقل مبلغ سپرده نباید کمتر از 6000 دلار باشد. همچنین این مبلغ در اکثر بانک ها برای مدت معینی مسدود می شود. یعنی فرد در این مدت مجاز به برداشت این مبلغ از حساب خود نیست، اما پس از آن می تواند آن را همراه با سود برداشت کند.

لطفا توجه داشته باشید که هزینه و حداقل سپرده برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای هر بانک متفاوت است. بانک ها معمولا برای افتتاح حساب های جدید به مشتریان کارمزد دریافت نمی کنند، اما باز هم بستگی به نوع بانک دارد.

انواع مختلفی از بانک ها برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه وجود دارد

به طور کلی بانک ها در ترکیه به سه دسته تقسیم می شوند. این سه دسته شامل بانک های دولتی، بانک های خصوصی و بانک های بین المللی می شود.

بانک زیارت و بانک وکف جزو بانک های دولتی طبقه بندی می شوند. همچنین بانک یاپی کردی در رده بانک های خصوصی این کشور قرار دارد. علاوه بر این، برای افتتاح حساب در بانک های بین المللی، می توانید یکی از ING، Citi، HSBC و Deutsche Bank را انتخاب کنید.

بهترین گزینه برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

Denizbank و VakifBank محبوب ترین بانک ها در بین خارجی ها هستند. همچنین بانک کشاورزی محدودیتی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان ندارد.

مزایای افتتاح حساب در بانک Török Mezőgazdasági

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه، بانک کشاورزی است. این بانک در سال های اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. چون پاسپورت ایرانی مشکلی ندارد.

بانک کشاورزی ترکیه بزرگترین بانک دولتی این کشور است. این بانک در آلمان، مونته نگرو، بریتانیا، یونان و غیره فعالیت دارد. چندین شعبه دارد

برخی از مزایای افتتاح حساب در بانک کشاورزی ترکیه شامل موارد زیر است:

خدمات مدیریت حساب آنلاین را ارائه می دهد

امکان واردات پول از کشورهای خارج از ترکیه

صدور ویزا کارت

صدور مسترکارت

امکان افتتاح حساب به لیر، یورو و دلار وجود دارد

به سیستم بانکی جهانی متصل شوید

بانک وکیف دومین بانک بزرگ ترکیه از نظر دارایی است

دارایی های بانک وکیف به حدی است که از نظر دارایی در رتبه دوم کشور قرار دارد. این بانک چندین شعبه خارجی در کشورهای مختلف دارد. همچنین خدمات مناسبی را به متقاضیان خارجی ارائه می دهد. این بانک دارای خدمات آنلاین و موبایل بانک است و کارکنان آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

بانک دنیز ترکیه، مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی

دنیز بانک بهترین بانک برای سرمایه گذارانی است که می خواهند در ترکیه حساب بانکی باز کنند. همچنین متعلق به بانک هایی است که به خارجی ها وام می دهند.

برای دریافت وام از این بانک نیاز به افتتاح حساب ملی و ارائه ضمانت نامه و سند معتبر دارید. همچنین میزان پول در تخصیص وام مهم است.

یاپی کردی، چهارمین بانک بزرگ ترکیه

یاپی کردستان چهارمین بانک بزرگ ترکیه از نظر تعداد شعب است. این بانک معتبر طیف گسترده ای از خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین چندین حساب بانکی و کارت ویژه برای مشتریان بین المللی خود ارائه می دهد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب برای افراد غیر مقیم ترکیه

اگرچه روند افتتاح حساب در ترکیه در هر بانکی متفاوت است اما مدارک مورد نیاز برای این کار مراحل خاصی دارد. ادامه این مقاله به ارائه مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه اختصاص دارد:

شماره شناسایی مالیاتی

یکی از مهمترین مدارک برای افتتاح حساب در ترکیه شماره مالیات است. همه خارجی ها برای افتتاح حساب به این شماره حساب نیاز دارند. اگر می خواهید آن را دریافت کنید باید به اداره مالیاتی محل افتتاح حساب مراجعه کنید و شماره شناسنامه بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره شناسایی عبارتند از:

پاسپورت معتبر

کپی صفحه اول پاسپورت همراه با عکس

یک کپی از صفحه گذرنامه با علامت ورود در ترکیه. (برای اثبات عدم نقض قوانین اقامت)

پاسپورت معتبر

اطلاع؛ پاسپورتی که به بانک ارائه می دهید باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

اخذ مدارک برای تایید اقامت ترکیه

برای افتتاح حساب در ترکیه باید به بانک ثابت کنید که در ترکیه زندگی می کنید. بنابراین ارائه مدارکی مانند قبوض آب، برق، تلفن مسکونی به اثبات این امر کمک می کند. البته تاریخ این فاکتورها نباید مربوط به سال های قبل باشد.

البته افراد بدون اجازه اقامت می توانند بدون ارائه مدارک اقامت حساب باز کنند. اما کارت اعتباری بانک بدون نام شخص صادر می شود.

3 عکس 4×3 رایگان،

تمامی عکس ها باید با کیفیت بالا و مطابق با عکس پاسپورت باشند. باز هم، به هیچ وجه منحرف نشوید.

سیم کارت موبایل ترکیه

برای دسترسی به اینترنت و خدمات موبایل بانک داشتن سیم کارت ترکیه الزامی است. البته این سیم کارت باید به نام شخص فعال شده و بسته اینترنت داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 184
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 606
  • بازدید ماه : 2,804
  • بازدید سال : 29,958
  • بازدید کلی : 65,603