loading...

اینترنت سرا

اگر دسکتاپ تلگرام شما در ویندوز مشکل دارد و کار نمی کند، نگران نباشید. در زیر روش هایی را برای حل این مشکلات معرفی می کنیم.تلگرام یک سرویس پیام رسانی مفید و پرکاربرد است که به کاربران ویندوز اجازه می

مدیر سایت بازدید : 28 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 زمان : 16:52 نظرات (0)


اگر دسکتاپ تلگرام شما در ویندوز مشکل دارد و کار نمی کند، نگران نباشید. در زیر روش هایی را برای حل این مشکلات معرفی می کنیم.

تلگرام یک سرویس پیام رسانی مفید و پرکاربرد است که به کاربران ویندوز اجازه می دهد تا به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با وجود اینکه توسعه دهندگان این برنامه مدام در حال آپدیت این برنامه و رفع باگ ها هستند، اما باز هم گاهی مشکلاتی پیش می آید که باعث می شود تلگرام دسکتاپ به درستی کار نکند و کاربران ویندوز با مشکلات و مشکلاتی مواجه شوند.

این مشکلات ممکن است ناشی از خرابی موقت سرورهای تلگرام یا محدودیت های سیستم عامل باشد. در نظر گرفتن هر امکانی برای رفع این مشکلات بسیار مهم و ضروری است در این مقاله اپ ناب مجموعه ای از راه حل ها را برای فعال سازی و استفاده مجدد از دسکتاپ تلگرام گردآوری کرده ایم.

1. تصمیمات اساسی

قبل از اینکه بخواهیم راه ها و روش های تا حدودی تخصصی و پیچیده را توضیح دهیم، بهتر است از راه حل های اساسی برای حل مشکل کار نکردن دسکتاپ تلگرام استفاده کنیم. این راه حل ها به شرح زیر است:

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید: با اجرای برنامه های کاربردی دیگر در همان رایانه، مطمئن شوید که دستگاه شما به یک اتصال اینترنتی پایدار متصل است. اگر برنامه های دیگر در اینترنت به درستی کار کنند، اتصال به اینترنت مشکلی ندارد.

بررسی وضعیت تلگرام: زمانی که اینترنت به درستی کار می کند، مرحله بعدی بررسی وضعیت تلگرام است تا مطمئن شوید که سرورهای این برنامه از کار افتاده نیستند. برای این کار به وب سایت Downdetector رفته و کلمه Telegram را در کادر جستجو وارد کنید و منتظر نتیجه باشید. اگر نتایج به دست آمده وضعیت فعال بودن سرورهای تلگرام را نشان دهد و مشکلی گزارش نشود، مشکل از اینجا هم نیست.

تلگرام را به طور کامل ببندید و دوباره اجرا کنید: پس از انجام مراحل بالا، اگر تلگرام در رایانه شما همچنان به درستی کار نمی کند و مانع از برقراری ارتباط با دوستان و همکارانتان می شود، برنامه را ببندید و آن را مجددا راه اندازی کنید. می توانید این کار را با استفاده از ابزار Task Manager با استفاده از میانبر صفحه کلید Alt + Ctrl + Del انجام دهید.

اگر سه راه حل بالا مشکل اجرای تلگرام روی دسکتاپ شما را حل نکرد، مشکل جدی تری دارید که باید از راه حل کمی تخصصی تری استفاده کنید. اگر با چنین موردی مواجه هستید، پس روش های ذکر شده در زیر را انجام دهید. با ما بمان

2. دسکتاپ تلگرام را با استفاده از Run as administrator راه اندازی کنید

با اجرای هر برنامه ویندوز به عنوان مدیر، به فایل های سیستم عاملی دسترسی خواهید داشت که در غیر این صورت محدود می شدند. هنگامی که از گزینه Run as Administrator استفاده می کنید، محدودیت های موقت سیستم که مانع از دسترسی کامپیوتر تلگراف به فایل های لازم برای عملیات می شود حذف می شوند. بنابراین این روش فرصت خوبی برای حل مشکل یک کامپیوتر تلگرامی خوب و کارآمد است.
 
برای این کار تلگرام را در کادر جستجوی ویندوز تایپ کنید. روی آیکون تلگرام کلیک راست کرده و Run as administrator را بزنید. دانلود تلگرام اصلی فارسی

3. تلگرام را برای دسکتاپ در حالت سازگاری اجرا کنید

اگر تلگرام دسکتاپ در چند روز گذشته به درستی کار می کند و تغییرات عمده ای در سیستم عامل خود ایجاد نکرده اید یا ویندوز خود را به روز نکرده اید، این راه حل کارساز نخواهد بود.

اگر مشکل دسکتاپ تلگرام پس از به روز رسانی ویندوز رخ داده است یا از نسخه قدیمی تلگرام دسکتاپ استفاده می کنید، ممکن است نسخه فعلی برنامه با سیستم عامل شما سازگار نباشد. بنابراین مهم است که آخرین نسخه برنامه را که با سیستم عامل شما سازگار است دانلود و نصب کنید.

اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از دسکتاپ تلگرام برای اتصال استفاده کنید. شاید تا به حال از این قابلیت استفاده نکرده باشید، اما یکی از کاربردی ترین ویژگی های مخفی ویندوز است.

با این حال، قبل از انجام این کار، عیب یاب سازگاری را اجرا کنید، که می تواند فورا مشکل را برطرف کند. برای این کار روی میانبر تلگرام در دسکتاپ راست کلیک کرده و وارد Properties شوید. در پنجره Telegram Properties که باز می شود، روی شاخه Compatibility کلیک کنید تا وارد آن شوید، سپس روی مستطیلی که می گوید Run compatibility troubleshooter کلیک کنید.

اگر عیب یاب مشکل را پیدا نکرد، تنظیمات سازگاری را به صورت دستی تنظیم کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

"اجرای این مشکل در حالت سازگاری برای:" را علامت بزنید: کادر را انتخاب کنید و ویندوز 8 را از منوی کشویی انتخاب کنید.

ابتدا روی OK کلیک کنید و سپس روی Submit کلیک کنید.

اگر دسکتاپ تلگرام همچنان به صورت همگام اجرا نمی شود، زمان اجرای برنامه با استفاده از VPN فرا رسیده است.

4. تلگرام دسکتاپ را با استفاده از VPN راه اندازی کنید

گاهی اوقات برخی از برنامه ها و خدمات در مکان های خاصی یا به دلیل اصلاح فیلتر در دسترس نیستند یا خود تلگرام آدرس IP افراد را به دلیل استفاده طولانی مسدود می کند. همچنین ممکن است خود برنامه استفاده کاربران برخی از کشورها را مسدود کرده باشد. بنابراین برای اجرای تلگرام دسکتاپ در این شرایط باید از شبکه خصوصی مجازی یا VPN استفاده کنید.

اگر از VPN استفاده می کنید و دسکتاپ تلگرام هنوز به درستی کار نمی کند، ابتدا آدرس IP و موقعیت مکانی خود را در VPN تغییر دهید و اگر جواب نداد، آن را موقتاً غیرفعال کنید. در ادامه، اگر پس از فعال سازی VPN، تغییر مکان و تغییر آدرس IP، دسکتاپ تلگرام همچنان به درستی کار نمی کند، همچنان راه حل های دیگری وجود دارد که به شما توضیح خواهیم داد.

5. جدول تلگرام در لیست آتش

فایروال ویندوز با مسدود کردن برنامه‌ها از منابع نامعتبر از رایانه شما در برابر ویروس‌ها محافظت می‌کند. در برخی موارد می تواند بر عملکرد برنامه های روزمره مانند دسکتاپ تلگرام نیز تاثیر بگذارد. بنابراین اطمینان از اینکه فایروال دسکتاپ تلگرام را مسدود نمی کند بسیار مهم است.

می توانید این کار را با قرار دادن تلگرام روی دسکتاپ در تنظیمات فایروال خود در لیست سفید انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

کنترل پنل ویندوز خود را باز کنید.

وارد قسمت Windows Defender Firewall شوید.

در سمت چپ تصویر، روی Allow an app or feature from Windows Defender Firewall کلیک کنید.

4. در لیستی که ظاهر می شود، کادرهای دسکتاپ عمومی و خصوصی تلگرام را علامت بزنید.

اگر تلگرام دسکتاپ را در لیست ظاهر شده پیدا نکردید، ممکن است لازم باشد آن را به صورت دستی نصب کنید. برای انجام این کار، روی کادر Change settings در پنجره Allowed application کلیک کنید. سپس روی Allow other apps... در کادر پایین صفحه کلیک کنید. در پنجره باز شده باید مسیری را که دسکتاپ تلگرام در آن نصب شده است وارد کنید یا استفاده از Browse را برای افزودن برنامه به لیست انتخاب کنید و سپس روی Add کلیک کنید. فراموش نکنید که پس از افزودن برنامه به لیست برنامه های مجاز، چک باکس های عمومی و خصوصی را علامت بزنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 150
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 314
  • باردید دیروز : 184
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 847
  • بازدید ماه : 3,045
  • بازدید سال : 30,199
  • بازدید کلی : 65,844