loading...

اینترنت سرا

سیستم مه پاش طیور چه تاثیری بر شرایط محیطی مرغداری ها دارد؟ این سوالی است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر صنایع موجود در جهان به ویژه بر صنعت دام و طیور بر همگان

مدیر سایت بازدید : 51 سه شنبه 17 بهمن 1402 زمان : 16:02 نظرات (0)


سیستم مه پاش طیور چه تاثیری بر شرایط محیطی مرغداری ها دارد؟ این سوالی است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر صنایع موجود در جهان به ویژه بر صنعت دام و طیور بر همگان پوشیده است. به نظر شما کارآمدتر شدن صنعت دام و طیور با پیشرفت های تکنولوژیکی مهم است؟ اما دانستن این نکته مفید است که بخش دام و طیور یکی از بخش هایی است که به موجودات زنده وابسته است و حفظ سلامت حیوانات و بهبود شرایط محیطی موضوعی بسیار حساس است. این مشکل منجر به استفاده از سیستم های مختلف مانند دستگاه های مه شکن در این بخش ها شده است.

سیستم مه مرغی برای چه مواردی استفاده می شود؟

لازمه فعالیت در حوزه دام و طیور ایجاد شرایط اکولوژیکی است. مراقبت صحیح از دام و نظارت بر کیفیت سلامت آنها یکی از شرایط محیطی لازم برای پرورش دام و طیور است. در حال حاضر دستگاه های صنعتی زیادی برای بهبود این شرایط تولید شده است که تاثیر بسزایی در شرایط زندگی حیوانات دارد. سیستم مه پاش طیور یکی از تجهیزاتی است که طیور باید برای پرورش طیور از آن استفاده کند.

بیشتر مرغداری ها در خارج از شهر ایجاد می شوند و از آنجایی که دمای هوا در این مناطق بیشتر از سایر نقاط شهر است، باید از تجهیزاتی برای حفظ تعادل دما استفاده کرد. همچنین تعداد پرندگان باعث افزایش دمای محیط به خصوص در محیط های بسته و کوچک می شود. به طور کلی حفظ تعادل دمایی در محیط از گرم شدن بیش از حد مرغ و افزایش تلفات مرغ جلوگیری می کند.

تجهیزات تولید مرغ این شرکت شامل چه محصولاتی می شود؟

مانند هر سیستم دیگری، سیستم مه پاش دارای اجزا و لوازم جانبی زیادی است. عملکرد و کارایی این سیستم متاثر از اجزای آن است و می توان آن را به دسته های زیر تقسیم کرد:

لوله

لوله های مورد استفاده در سیستم های مه پاش در مرغداری ها مانند سیستم های مه پاش در گلخانه ها و دامداری ها از پلی استایرن و پلی آمید ساخته شده اند.

پمپ ها

پمپ های فشار قوی ایتالیایی در سیستم های مه پاش طیور استفاده می شود.

ماشین

موتور استفاده شده در این سیستم از نوع ایتالیایی می باشد. البته در برخی موارد از تبریز موتوژن استفاده می کنند.

پایه و تجهیزات

سیستم های مه پاش پرنده از اتصالات یا اتصالات پیچی استفاده می کنند. به طور کلی جنس پایه و اتصالات بستگی به نوع لوله ها دارد، مثلا اگر لوله ها پلی آمید باشند از اتصالات استفاده می شود. به علاوه اتصالات مناسب برای لوله های پرس، اتصالات پیچی می باشد.
https://ghandpahlu.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d8%ba%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b4%d8%b1.p166646
نازل ها

نازل ها یکی دیگر از دستگاه های مه پاش صنعتی برای طیور محسوب می شوند. نازل ها معمولا از فولاد ساخته می شوند و در اندازه های 20، 30، 40 و 50 میکرون موجود می باشند. از آنجایی که مرغداری ها از مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن میکروب ها و ویروس ها استفاده می کنند، نازل های بزرگتر بهتر عمل می کنند.

منبع آب آشامیدنی

بهتر است به سختی آب و نحوه تصفیه آن توجه شود. این به بهبود عملکرد سیستم کمک می کند.

مزایای استفاده از سیستم آبپاش مرغ چیست؟

مزایای استفاده از سیستم های مه پاش در محیط طیور عبارتند از:

دمای محیط را تا حد قابل قبولی کاهش دهید

تامین آب لازم برای رشد مرغ

امکان استفاده از سموم

پیشگیری از انتقال انواع بیماری ها و ویروس ها

مصرف آنتی بیوتیک ها را کاهش دهید

فضایی یکنواخت ایجاد کنید

رطوبت در سالن وجود ندارد

از بالا آمدن گرد و غبار و زباله جلوگیری کنید

آلودگی محیطی

تاثیر بهبود فرآیند تخم گذاری

کاهش وزن سریع جوجه ها

کاهش مرگ و میر

می خواهید از روش مرغ داغ استفاده کنید

همانطور که می دانید سیستم مه پاش در مرغداری ها برای تنظیم دما مورد استفاده قرار می گیرد. دما و شرایط مطلوب مهمترین عواملی هستند که می توانند بر روند رشد جوجه تأثیر بگذارند. بنابراین استفاده از سیستمی که بتواند دمای محیط را کنترل کند ضروری است. دما و شرایط محیطی نیز می تواند به شدت بر کیفیت و تغذیه گوشت مرغ تاثیر بگذارد. علاوه بر این، دمای بالای محیط می تواند شیوع بیماری ها را افزایش دهد. بیماری هایی که می تواند به سرمایه شما آسیب زیادی وارد کند.

جدای از این، جمع شدن تعداد زیادی جوجه در یک فضای کوچک باعث ایجاد گرده های ریز زیادی در هوا می شود. این مشکل باعث افزایش نسبت گرد و غبار در هوا شده است و این گرد و غبار یکی از مهم ترین عوامل ایجاد بیماری ها محسوب می شود. گرده های موجود در هوا مشکلات زیادی را از نظر سلامت و کیفیت مرغداری ایجاد می کند. خوشبختانه سیستم های مه پاش در مرغداری ها این قابلیت را دارند که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و محیط مناسبی برای رشد جوجه ها ایجاد کنند.

اهمیت سیستم های مه پاش طیور در ارتقای سطح کیفی مرغداری ها

سیستم های مرغداری با کاهش بوی نامطبوع در مرغداری ها شاخص های سلامت و کیفیت مرغداری ها را افزایش می دهند. بوهای نامطبوع در محیط جمعیت طیور بسیار مشکل ساز است و بهتر است از روش های مه پاش در مرغداری ها برای بهبود سلامت خانه و کنترل بوی مرغ استفاده شود. به طور کلی این سیستم ها تاثیر بسزایی در ارتقای سطح کیفی مرغداری ها دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 245
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 983
  • بازدید ماه : 601
  • بازدید سال : 27,755
  • بازدید کلی : 63,400