loading...

اینترنت سرا

بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دستگاه های اسکنر، کاربران به راحتی می توانند اسناد مو

مدیر سایت بازدید : 318 دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 زمان : 11:32 نظرات (0)

بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دستگاه های اسکنر، کاربران به راحتی می توانند اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی بر روی کامپیوتر خود ذخیره کرده و از سفارش و بایگانی مداوم خود رها شوند. اما با ظاهر شدن برنامه های اسکنر موبایل، کاربران در تصمیم گیری برای تهیه نسخه دیجیتال اسناد و تصاویر خود و انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی می شوند.

در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های اسکنر موبایل اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن‌های اسکن عکس برای گوشی‌ها را با مقایسه آن‌ها با اسکنرهای تخت، اسکنر اسناد، اسکن عکس‌ها و اسناد کاغذی با اسکنر تخت، اسناد بهتر هستند یا موبایل ارائه می‌کنیم. اسکنرها برنامه ها؟ استفاده می کنید پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

برنامه های اسکنر موبایل اخیرا توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و در کمترین زمان از اسناد خود کپی دیجیتالی با فرمت دلخواه تهیه کرده و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. بسیاری از آنها باید خریداری شوند و برخی کیفیت لازم را ندارند. برای دانلود بهترین برنامه های اسکنر موبایل ارائه شده در این مقاله، توصیه می شود در صورت داشتن گوشی یا تبلت اپل از اپ استور و در صورت داشتن گوشی یا تبلت اندرویدی به پلی استور مراجعه کنید. در زیر 10 نمونه از بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه می دهیم:

CamScanner یک اسکنر موبایل است

یکی از بهترین نرم افزارهای اسکنر موبایل موجود برای سیستم عامل های موبایل CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد از جمله وایت برد را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن های شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر شما برای ظاهر واضح‌تر است.

CamScanner

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به گزینه های اشتراک گذاری ایمیل یا شبکه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. دارای ویرایش پیشرفته متن، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و جستجوی کلمات کلیدی است. همچنین طیف وسیعی از ابزارهای داخلی مانند تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه آسان برای استفاده به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار کاغذ را آسان تر می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، می توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که اپلیکیشن های اسکنر انجام می دهند، امکان اسکن اشیا با دوربین است. بله، به راحتی می توانید عدد داخل جعبه را بشمارید و در وقت شما صرفه جویی می کند.

برنامه اسکنر موبایل iScanner

به‌علاوه، می‌توانید شناسه‌های مهم را دیجیتالی کنید و به‌طور ایمن با رمز عبور یا تأیید چهره قفل کنید تا از سوءاستفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از تصاویر دلخواه خود استخراج کرده و با استفاده از کلیپ بورد آنها را کپی کنید. همچنین سوالات ریاضی و سایر سوالات را می توان با اسکن آنلاین حل کرد.

یکی از ایرادات اپلیکیشن اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است که به شما امکان می دهد تعداد مشخصی اسکن در شبانه روز انجام دهید و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید.

اسکنر موبایل لنز مایکروسافت آفیس

مایکروسافت آفیس لنز، این برنامه اسکن موبایل دارای بسیاری از ویژگی های مفید برای کمک به شما در ایجاد کپی دیجیتال از اسناد فیزیکی است. قابلیت OCR این برنامه به شما این امکان را می دهد که به راحتی تصاویر را در اسناد اسکن شده خود جستجو و ویرایش کنید. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، خبرنامه و وایت برد از طریق این برنامه اسکن می شوند.

اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

امکان ایجاد تنظیمات برش، تنظیمات و تنظیمات رنگ، میزان پرتوهای نور و جزئیات از دیگر ویژگی های لنزهای مایکروسافت آفیس است. با این برنامه می توانید اسناد و تصاویر خود را به صورت One Note و One Save و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بهتر است بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در گالری نیز وجود دارد و در واقع می توانید سند خود را در بیش از یک فرمت و در موقعیت های مختلف ذخیره کنید.

در برخی موارد پایین بودن کیفیت اسناد اسکن شده با این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و مشکلات اشتراک گذاری فایل توسط کاربران به عنوان نقطه ضعف این برنامه اعلام می شود.

اسکنر موبایل Adobe Scan

Adobe Scanner یکی از بهترین نرم افزارهای اسکنر موبایل برای اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربرپسند یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه است. دوربین تلفن خود را به سمت یادداشت‌ها، فرم‌ها، صورت‌حساب‌ها و هر سندی که می‌خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا سند شما به‌طور خودکار شناسایی و اسکن شود.

Adobe Scan

عملکردهایی مانند برش، چرخش و تنظیم رنگ، مرتب‌سازی و ویرایش صفحه و جستجو با فناوری OCR به شما کمک می‌کند فایلی با کیفیت بالا تهیه کنید. امکان اشتراک گذاری فایل شما در فضای ایمیل و فضای ابری توسط برنامه اسکن Adobe ارائه شده است.

بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر مانند ترکیب فایل ها، تبدیل PDF به Word و PowerPoint، امنیت رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ابری برای ذخیره سازی نیز در این برنامه موجود است. اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین معایب برنامه دانست.

اسکنر قابل حمل Genius Scan

اپلیکیشن اسکنر Genius یکی از بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل اندروید و آیفون با قابلیت تشخیص خودکار و سریع اسناد است که استفاده از آن را برای کاربران آسان کرده است. این برنامه دارای عملکرد اسکن دسته ای است و در صورت نیاز به اسکن اسناد طولانی با صفحات زیاد برای شما بسیار راحت است.

دکل عالی

برش خودکار و دقیق، صفحه نمایش هوشمند برای تصویر پرسپکتیو، بهبود تصویر، اشتراک گذاری از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از کاربردی ترین ویژگی های این برنامه است. همچنین می توانید گزینه هایی مانند حذف سایه ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته ای و ایجاد فایل های PDF چند صفحه ای را ویرایش کنید.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF در مقایسه با سایر اسکنرهای PDF و ادغام پولی با سرویس های ابری مانند Dropbox و Google Drive اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

برای یک اسکنر اسناد با کد QR و اسکنر بارکد یکپارچه، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را اسکن کنید، از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت. اسکن ها را با فرمت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از عملکرد OCR جستجو کنید.

اسکن سریع

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، موارد را مرتب کنید و حاشیه نویسی کنید، و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، دانلود خودکار، دانلود چند صفحه ای، OCR و موارد دیگر است.

Scanner Pro Mobile Scanner

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه منحصر به فرد و با امکانات کامل است که به شما امکان می دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید، سپس ایمیل، چاپ، ذخیره یا آپلود تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر دستگاه های پشتیبانی از خدمات ذخیره سازی آنلاین WebDAV.

Scanner Pro

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با استفاده از OCR تشخیص می دهد و به شما امکان چاپ یا فکس اسناد را می دهد.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به موارد در همه دستگاه‌های Apple خود، افزودن محافظت رمز عبور به PDF، ویرایش، ذخیره و حذف ویرایش‌ها در صورت نیاز، و همگام‌سازی اسکن‌های خود استفاده کنید - به اشتراک گذاری آسان. این برنامه شامل آپلود خودکار به سرویس های ذخیره سازی ابری متصل است و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی، مانند حذف واترمارک، انجام جستجوی متن کامل، و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر موبایل اسکنر پیکولو

برنامه Tiny Scanner را می توان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که اکثر ویژگی های معمول را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار ویرایش استاندارد را بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید. با این برنامه همه چیز از کوچکترین اسناد مانند رسید گرفته تا اسناد و تصاویر بزرگ قابل مشاهده است.

یک اسکنر کوچک

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز دارد و به شما این امکان را می دهد که فایل های ضروری خود را مستقیماً در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد یک تصویر صاف، تنظیم کنتراست و اندازه، سازماندهی فایل ها بر اساس نام و محافظت از رمز عبور از برجسته ترین ویژگی های برنامه اسکنر Tiny است.

پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته را می توان یکی از معایب جزئی اسکنر دانست.

اسکنر موبایل پاک کردن اسکنر

برنامه ClearScanner برای اسکن تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید اسناد کاغذی را با استفاده از تلفن همراه خود به نسخه های دیجیتال با فرمت PDF و JPEG تبدیل کنید. این برنامه با توجه به سرعت پردازش بالا برای کاربرانی که می خواهند همیشه تماشا کنند مناسب است و مسئله زمان برای آنها بسیار مهم است.

اسکن را پاک کنید

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، ادغام و اشتراک گذاری در One Drive، Google Drive، Drop Box و فضای ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های Clear Scanner است. این برنامه به شما امکان می دهد نتایج را با استفاده از Cloud Print روی کاغذ چاپ کنید، اسکن های خود را ویرایش کنید یا پس از ذخیره آنها تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

تبلیغاتی که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود را می توان بزرگترین ایراد این برنامه دانست.

اسکنر موبایل Evernote Scannable

شاید بتوان برنامه Evernote Scannable را بهترین برنامه اسکن برای سیستم عامل آیفون و iOS دانست. این نرم افزار با رابط کاربری ساده خود در بین طرفداران آیفون بسیار محبوب است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمندانه به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه، فناوری تحلیل متن است و با اتصال به لینکدین، اطلاعات کارت ویزیت را دریافت کرده و به رابطه شما تبدیل می کند.

Evernote Taranabilir

یکی از بزرگترین معایب این برنامه نبود امکانات فوکوس دستی و ترکیب صفحه نمایش و تصاویر است.

مزایای منحصر به فرد اسکن با اسکنر تخت

تاکنون در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به تقاضای روزافزون کاربران برای کپی های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ورود این برنامه ها می تواند کمک زیادی به آنها کند. زیرا همیشه در دسترس هستند و کیفیت مورد نیاز شما را در بیشتر مواقع ارائه می کنند. نباید فراموش کرد که با وجود تمام مزایا و عملکردهای برنامه های اسکنر موبایل، عکس های اسکن شده توسط اسکنر تخت همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتایج بدست آمده توسط برنامه های اسکنر موبایل دارند.

اسکنر تخت

در زیر دلایلی را فهرست کرده ایم که مزیت اسکن عکس ها با اسکنر تخت را نسبت به برنامه های اسکن عکس از تلفن شما اثبات می کند:

نورپردازی نامناسب

دوربین شما تحت تأثیر انعکاس نور بر روی لنز در حین اسکن قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ روی قاب، تابش خیره کننده از عکس ها و مجلات براق همگی مسائلی هستند که باعث نوردهی متناقض و غیرقابل پیش بینی هنگام عکاسی می شوند. این موضوع کیفیت نهایی خروجی دیجیتال حاصل از برنامه های اسکن موبایل را کاهش می دهد. در عین حال بسیاری از قطعات مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و لامپ ها با هم در اسکنر کار می کنند تا بهترین کیفیت و بالاترین وضوح تصویر را به کامپیوتر ارسال کنند.

رویکرد نامناسب

وقتی از دوربین گوشی برای آزمایش استفاده می‌کنیم، سعی کنید عکس‌ها را بهتر کنید و به تصویر نزدیک‌تر شوید تا تصویر از بین برود. اما در تحقیقات این بازی به صورت خودکار و کاملا هوشمند است و به دنبال نتیجه بهتر نیز می باشد.

زاویه اشتباه

دوربین تلفن شما به ندرت در زاویه مناسب، از بالا به پایین قرار می گیرد: در حالی که تصویر شما کاملاً صاف و در زاویه مناسب در اسکنر خواهد بود.

کاهش برابر

اگر از یک برنامه دوربین موبایل استفاده می‌کنید، باید عکس خود را برش دهید تا پس‌زمینه تصویر آخر را حذف کنید. اما اسکنرهای تخت به طور خودکار هر اندازه تصویر، از عکس های بسیار کوچک مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگ را تشخیص می دهند و نیازی به انجام تنظیمات نهایی را از بین می برند.

کیفیت پایین

کیفیت سند اسکن شده عامل بسیار مهمی است که برتری آن در نسخه های دیجیتالی به دست آمده از اسکنر تخت نشان داده شده است. اگر عکس اسکن شده توسط دوربین و عکس به دست آمده توسط اسکنر را بزرگ کنید، تفاوت کیفیت و وضوح آنها را مشاهده خواهید کرد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) است که تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط، نقاط کوچکی در تصویر هستند، هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت در اسکن اسناد با اسکنرهای تلفن همراه و برنامه های اسکن اسناد

در مقیاس بزرگ مانند تجارت و در مقیاس کوچک مانند اسناد شخصی، اغلب ثبت و سازماندهی اسناد کاغذی دشوار است. به همین دلیل، هر روز بر اهمیت ایجاد نسخه های دیجیتال اسناد افزوده می شود. از اسنادی مانند عکس ها، می توانید با استفاده از یک برنامه اسکن موبایل، یک فایل دیجیتال ایجاد کنید. اما بهره وری اسکنرهای کاغذ در مقایسه با این برنامه ها همیشه بهتر بوده است.

اسکنر اسناد اداری

تمام مزایای تهیه اسکن با استفاده از اسکنرهای تخت در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال، ما سعی کردیم تفاوت بین ارائه نسخه های دیجیتال از اسکنرهای رومیزی و برنامه های اسکنر قابل حمل را به حداقل برسانیم. نکات زیر حاصل این بررسی است:

اهمیت امنیت اسکن اسناد

همه برنامه های اسکنر موبایل امنیت مورد نیاز برای اسناد محرمانه یا مهم را فراهم نمی کنند. بسیاری از این برنامه ها برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمز عبور، کاربران را ملزم به خرید نسخه پولی نرم افزار می کنند. از طرف دیگر، اسکنرهای اسناد به شما این امکان را می دهند که کپی های دیجیتالی اسناد مهم خود را به روشی بسیار امن در رایانه یا در فضای ابری ذخیره کنید. این امر مدیریت و کپی کردن اسناد با اسکنر اسناد را بسیار آسان می کند.

کیفیت سند اسکنر اسناد

اسکنرهای اسناد گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهند. در واقع این اسکنر به دلیل فناوری موجود در آن و کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه اسکن شده توسط اپلیکیشن موبایل به کاربران خود ارائه می دهد.

افزایش بهره وری اسکنر اسناد

یک اسکنر اسناد می تواند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و بدون کاهش کیفیت اسکن کند. در واقع می توان این روش را کارآمدتر و راحت تر از استفاده از برنامه های اسکنر موبایل دانست. می توانید چندین سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و فرمان اسکن را صادر کنید. لازم نیست تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است در آنجا بمانید.

اسکنرها هنوز بهتر از برنامه های اسکنر موبایل هستند

با توجه به مزیت های اسکنرهایی که تاکنون ذکر شد، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای اسکنرها باشند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها در مقایسه با اسکنرهای مسطح و اسناد بسیار پایین تر است که می توان آن را به فناوری اجرا شده بر روی اسکنرها نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت عکس ها و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

اخرین حرف

وجود یک اسکنر رومیزی می تواند اطمینان و راحتی بیشتری را نسبت به بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای هر کاربری به ارمغان بیاورد. خرید یک اسکنر ارزان و با کیفیت، بسیاری از نیازهای شما را برطرف می کند و امنیت مورد نیاز را به شما می دهد. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید مقرون به صرفه ترین و با کیفیت ترین اسکنرهای این فروشگاه را مشاهده کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مراجعه به سایت: دانلود بهترین اسکنر موبایل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 602
  • بازدید ماه : 5,934
  • بازدید سال : 42,179
  • بازدید کلی : 77,824