loading...

اینترنت سرا

ابزار دقیق برق صنعتی ابزاری هستند که توسط مهندسان و تکنسین ها برای اندازه گیری در پروژه های صنعتی استفاده می شود. اندازه گیری چیزهایی مانند حرکت، شتاب، ارتعاش، جریان، دما، فشار، فاصله.طبق تعریف موجود

مدیر سایت بازدید : 3 یکشنبه 03 تیر 1403 زمان : 12:48 نظرات (0)


ابزار دقیق برق صنعتی ابزاری هستند که توسط مهندسان و تکنسین ها برای اندازه گیری در پروژه های صنعتی استفاده می شود. اندازه گیری چیزهایی مانند حرکت، شتاب، ارتعاش، جریان، دما، فشار، فاصله.

طبق تعریف موجود از ISA (انجمن ابزارآلات آمریکا) ابزار دقیق مجموعه ای از ابزارها هستند و کاربرد آنها مشاهده، اندازه گیری و کنترل است.

مهندسی ابزار دقیق یکی از زیرشاخه های مهندسی کنترل است و رشته ای برای طراحی و استفاده از این ابزارها می باشد. متغیرهای فرآیند مانند رطوبت و جریان و نصب تجهیزات در این رشته مورد بررسی قرار می گیرند.

انتهای نهایی دستگاه در صنایعی که با آب و آب کار می کنند مانند پتروشیمی، سیمان، نفت، گاز، صنایع غذایی، پوشاک، فولاد، دقیق و دارای خطای کوچکی در محاسبه بازده است. ، تولید تجهیزات ایمنی، صنایع کاغذ و چوب، صنایع الکترونیک. برای خرید قطعات صنعتی با الکتنو تماس بگیرید.

توابع ابزار

سه وظیفه اصلی و اولیه دستگاه نمایش، ضبط و کنترل است.

نمایش: نمایش دقیق و دقیق داده های اندازه گیری شده برای درک برخی نکات مهم است. روش های مختلفی برای این نمایش در نظر گرفته شده است، از جمله استفاده از دست.

ثبت: ثبت مقدار کمی که اندازه گیری می کنیم نیز به همان اندازه مهم است. ثبت اطلاعات دقیق به تفکیک و تجزیه و تحلیل اطلاعات در محیط های مختلف کمک می کند. این ابزارها این اطلاعات را در واحدهای زمانی مانند دقیقه و ساعت ثبت می کنند.

کنترل: مهمترین عملکرد ابزار دقیق کنترل پارامترهای مختلف گزارش شده توسط پردازنده های دیگر است.

انواع ابزار دقیق

به طور کلی ابزار دقیق به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول تقسیم بندی این ابزارها بر اساس کاربرد و خواص آنها است، مانند ابزارهایی که فقط برای کنترل دما استفاده می شوند و دسته دوم بر اساس پارامترهای مورد نیاز است. اندازه گیری. مانند تمام ابزارهای مورد استفاده برای اندازه گیری سطوح خاص.

تجهیزات عملی/تجهیزات دقیق

ابزار اندازه گیری دما: اندازه گیری و تعیین دمای مایعات و جامدات مورد استفاده در دستگاه های مختلف در محیط های صنعتی و غیر صنعتی.

تجهیزات اندازه گیری سطح: اندازه گیری و اندازه گیری دقیق سطوح مختلف مانند سطح مایعات در مخازن دستگاه یا سطح داخلی دستگاه برای تخمین ظرفیت کل آن دستگاه.

گیج فشار: این دستگاه برای اندازه گیری فشار (نیروی عمودی P=A/F) آب مانند گاز و مایع استفاده می شود.

دستگاه‌های اندازه‌گیری جریان اندازه‌گیری جریان (جریان‌هایی که از سطح خاصی می‌گذرد) با واحدهایی مانند لیتر، جریان را با نام‌های دیگری مانند دبی نیز می‌گویند.

تجهیزات اندازه گیری قابل حمل: اندازه گیری و کنترل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و الکترونیکی مانند ابزارهای تابلو برق

کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری: پارامترهای مختلف را کالیبره و کنترل کنید که ممکن است به دلیل سایش و پارگی عملکرد خوبی نداشته باشند. این ابزار به تشخیص فرسایش و افت کیفیت پارامترهایی مانند دما، فشار، سیال، پیپت ها و غیره کمک می کند.

تجزیه و تحلیل آب: اطلاعات مربوط به آب مورد استفاده در صنایع و اهداف دیگر، مانند تولید مواد غذایی در کارخانه ها را ببینید
 برای واردات دستگاه به ایران کلیک کنید.

قیمت و تحویل تجهیزات مناسب

ابزار دقیق توسط برندهای مختلف در سراسر جهان تولید و عرضه می شود. اگر تمام ابزار دقیق مورد نیاز خود را از یک توزیع کننده تهیه کنید، هزینه ها را کاهش خواهید داد. یک فروشنده قدیمی و معتبر نیز عامل مهمی است که باعث می شود نوسانات کمتری را تجربه کنید.

دیفا شاپ با هجده سال سابقه در این زمینه بهترین پاسخگوی شما خواهد بود. دیفا شاپ نصب و اجرای ابزار دقیق را در اختیار تمامی کارشناسان خبره قرار می دهد و بنابراین کیفیت و اطمینان 100% را تضمین می کند.

عوامل موثر بر قیمت ابزار دقیق

قیمت تجهیزات می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می شود:

دقت و دقت اندازه گیری: ابزارهایی با دقت و دقت بالا معمولاً قیمت بالایی دارند. چنین دقتی را می توان با فناوری ها و سنسورهای پیشرفته ای که هزینه تولید را افزایش می دهد، به دست آورد.

محدوده اندازه گیری: دستگاه هایی که قادر به اندازه گیری طیف وسیعی از مقادیر هستند معمولاً گران تر هستند. این افزایش هزینه به دلیل استفاده از قطعات خاص و پیچیده تر است که امکان اندازه گیری در محدوده وسیعی را فراهم می کند.

تکنولوژی مورد استفاده: استفاده از تکنولوژی روز می تواند قیمت محصول را افزایش دهد. دستگاه هایی که از فناوری هایی مانند لیزر، نانوتکنولوژی، الکترونیک پیشرفته و ... استفاده می کنند معمولاً هزینه بیشتری دارند.

ویژگی های اضافی: وجود امکانات اضافی مانند اتصال به شبکه، اتوماسیون، امکان ارتباط با سایر سیستم ها، نرم افزارهای پیشرفته و ... می تواند هزینه ابزارها را افزایش دهد.

مقاومت در برابر شرایط سخت: ابزارهایی که برای کار در شرایط سخت مانند دما و فشار بالا، رطوبت یا شرایط سخت صنعتی طراحی شده‌اند، نیازمند استانداردهای خاصی و هزینه‌های بالاتر هستند.

توجه داشته باشید که این عوامل تنها نمونه ای از عوامل احتمالی هستند و قیمت نهایی ابزار ممکن است تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار گیرد. برای کسب اطلاعات دقیق تر و قیمت های روز پیشنهاد می شود با تامین کنندگان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

ابزار و قطعات

ابزار دقیق اساساً از سه بخش اصلی به شرح زیر تشکیل شده است:

سنسور: حسگر بخش اصلی دستگاه است که وظیفه تبدیل اطلاعات فیزیکی به سیگنال های الکتریکی را بر عهده دارد. به عنوان مثال، یک سنسور دما می تواند دمای محیط را اندازه گیری کرده و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل کند.

الکترونیک: یکی دیگر از قطعاتی که یکی از اجزای اصلی ابزار دقیق است، الکترونیک است. این بخش سیگنال های الکتریکی را از سنسور دریافت کرده و آنها را پردازش می کند. بسیاری از دستگاه های الکترونیکی دقیق دارای مدارهای الکترونیکی برای پردازش سیگنال هستند.

صفحه نمایش: قسمت پایانی اندازه گیری صفحه ای است که نتایج اندازه گیری را نشان می دهد. این نمایشگرها می توانند نمایشگرهای دیجیتال، نمایشگرهای گرافیکی، نمایشگرهای LED یا نمایشگرهای آنالوگ باشند.

ترکیب این سه جزء امکان اندازه گیری دقیق خواص فیزیکی و شیمیایی مواد مختلف را فراهم می کند. به لطف همکاری هماهنگ این قطعات، سیستم به دقت و کارایی بالایی در اندازه گیری و نمایش اطلاعات مورد نظر دست می یابد.

نکاتی در مورد خرید سخت افزار

به عنوان یکی از مهمترین ابزار مورد نیاز در صنایع مختلف، ابزار مناسب در دسته بندی های مختلف ساخته و عرضه می شود. انتخاب صحیح ابزارها برای هر برنامه می تواند به بهبود عملکرد و کارایی فرآیندها کمک کند. در این مورد هنگام انتخاب و خرید تجهیزات مناسب به نکات زیر توجه کنید:

نوع حساب

در فرآیند خرید دستگاه های خاص، ارائه نوع کاربری و انتظاراتی که از این دستگاه ها دارید بسیار مهم است. برای اینکه بهترین تجهیزات را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید، باید به نوع کاربرانی که قصد استفاده از آنها را دارید توجه کنید. از طرفی باید برای فعالیت یا فرآیندی که ابزار در آن استفاده می شود مشخص شود و چه انتظاری از عملکرد و دقت آن دارید. با این رویکرد هزینه های خرید خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و از صرفه جویی در زمان و هزینه برای خرید تجهیزات نامناسب جلوگیری کنید.

جنس بدنه

هنگام انتخاب و خرید تجهیزات مناسب، جنس وسایل نیز یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. بدنه دستگاه معمولا از مواد مختلفی مانند فلز، پلاستیک، فولاد ضد زنگ یا مواد کامپوزیت ساخته می شود. انتخاب مواد بدنه باید با توجه به شرایط محیطی استفاده، دقت و استحکام مورد نیاز و میزان مقاومت در برابر عوامل خارجی مانند خوردگی، ضربه و گرما صورت گیرد. به عنوان مثال، اگر تجهیزات در یک محیط خورنده هستند، باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند فولاد ضد زنگ استفاده شود. از سوی دیگر، اگر تجهیزات در شرایط دمای بالا یا فشار بالا استفاده می شود، باید از استحکام و مقاومت حرارتی بالا استفاده کرد. به طور کلی انتخاب تجهیزات فیزیکی باید با توجه به نیازهای خاص کاربر و شرایط محیطی تجهیزات انجام شود تا از عمر مفید و کارایی تجهیزات اطمینان حاصل شود.

ویژگی های اندام

هر ابزار دارای ویژگی های منحصر به فرد و مهمی است که در فرآیند خرید و انتخاب بسیار مهم است. این ویژگی ها معمولاً شامل مواردی مانند مقیاس پذیری، پایداری، صرفه جویی در سرعت و توان، قابلیت اطمینان و دوام، قابلیت اتصال به سیستم های مختلف و دقت در شرایط محیطی مختلف می شود. هنگام خرید یک ساز واقعی باید به این ویژگی ها دقت کرد تا بتوانید ساز را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و خواسته های شما مطابقت دارد و بهترین عملکرد را ارائه می دهد. به عنوان مثال، در صنایعی که نیاز به اندازه گیری دقیق دارند، دقت تجهیزات اندازه گیری مهم است و باید به دقت ارزیابی شود. علاوه بر این، در صورت استفاده از ابزار در شرایط محیطی، مقاومت آن در برابر عوامل خارجی مانند گرما، رطوبت، گرد و غبار و لرزش نیز مهم است. به طور کلی، انتخاب ابزار مناسب با ویژگی های مناسب به شما کمک می کند تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهید و نتایج قابل اعتمادی دریافت کنید.

وقتی ساز

هنگام انتخاب سازهای خاص، تاکید بر برند سازنده است. برندهای مختلفی در بازار ابزار وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب برند مناسب به کیفیت ابزار شما بستگی دارد. می تواند تفاوت زیادی در عملکرد و ایمنی ایجاد کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 606
  • بازدید ماه : 5,938
  • بازدید سال : 42,183
  • بازدید کلی : 77,828