loading...

اینترنت سرا

فولاد 316 یا فولاد صنعتی یا فولاد درجه 316 که به عنوان ورق فولادی 316 معرفی شده است یکی از رایج ترین قطعات فولادی ضد زنگ می باشد. خواص مکانیکی و فیزیکی آن مشابه فولاد 304 است و از عناصر مشابه ساخته شد

مدیر سایت بازدید : 129 سه شنبه 07 آذر 1402 زمان : 9:28 نظرات (0)


فولاد 316 یا فولاد صنعتی یا فولاد درجه 316 که به عنوان ورق فولادی 316 معرفی شده است یکی از رایج ترین قطعات فولادی ضد زنگ می باشد. خواص مکانیکی و فیزیکی آن مشابه فولاد 304 است و از عناصر مشابه ساخته شده است. تفاوت اصلی این دو در این است که فولاد 316 حاوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است که باعث افزایش و بهبود خواص مکانیکی و دوام در دماهای بالا می شود و مقاومت به خوردگی را نسبت به فولاد 304 افزایش می دهد. قیمت فولاد 316 با متخصصین فولاد رزاقی تماس بگیرید.

این نوع ورق همیشه در اکثر فعالیت های صنعتی مانند آنالیزهای شیمیایی و همچنین در محیط هایی که حاوی نمک زیادی هستند مانند مناطق ساحلی و محیط های باز که نمک های ضد یخ معمولا در دسترس هستند استفاده می شود. با توجه به غیر واکنشی بودن ورق فولادی 316 در تولید ابزار پزشکی جراحی استفاده می شود. برش دیگر این ورق فولاد 6 لایه است که خواص و کاربردهای بسیار مطلوبی دارد.

در شرکت های مستقر می توانیم انواع ورق استیل 316 را در سایز استاندارد کارخانه و یا با توجه به سایز درخواستی شما عرضه کنیم. برای سفارش و خرید این محصول و اطلاع از قیمت آن می توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام نمایید

مشخصات مختلف فولاد 316 (فولاد صنعتی 316) را بشناسید.

خواص فولاد 316 عبارتند از:

مقاومت در برابر خوردگی

مقاومت در برابر حرارت

مناسب برای جوشکاری

مقاومت در برابر زنگ زدگی

به طور کلی فولاد 316 در مقایسه با ورق فولاد 304 در برابر محیط های جوی و کلرید مقاومت بالایی دارد.این نوع استیل در برابر اسیدهای سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و کلریدریک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در برابر آب آشامیدنی نزدیک به 1000 میلی گرم در محیط پایدار در نظر گرفته می شود. درجه حرارت . همچنین این محصول به ترازو دریایی معروف است.

البته لازم به ذکر است که در آبهای گرم دریایی نباید از آن استفاده کرد زیرا مشاهده شده است که در اکثر مناطق گرم دریایی سطحی زنگ زده قهوه ای رنگ در ورق فولادی 316 تشکیل می شود که همیشه با سوراخ و خشونت سطحی همراه است.

این نوع فولاد در برابر سولفوریک، استیک، اسید فرمیک، اسید تارتاریک و اسید هیدروکلریک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

مقاومت در برابر حرارت

یکی از ویژگی های فولاد 316 مقاومت آن در برابر حرارت است. این فولاد می تواند تا نزدیک به 925 درجه سانتیگراد در یک جهت و نزدیک به 870 درجه سانتیگراد را به طور مداوم بدون زنگ زدگی تحمل کند. اگر مقاومت در برابر خوردگی آب مهم است، استفاده از فولاد 316 در دمای 860-425 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.

علاوه بر این، گرید 316L توده کاربید را قوی تر می کند و می تواند در دماهای بالاتر استفاده شود. این محصول به دلیل ماندگاری بیشتر در محیط های پرفشار و در کاربردهای عملی که سطوح و فشارها گاهی بالاتر از 500 درجه سانتیگراد است مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاوم در برابر گرما

جوشکاری

فولاد 316 با تمام روش های استاندارد ریخته گری، با یا بدون فلز پرکننده، جوش پذیری خوبی دارد. قطعات سنگین جوش داده شده در این فولاد باید پس از جوشکاری مجدداً جوش داده شوند تا مقاومت در برابر خوردگی به حداکثر برسد.

اما در مورد فولاد 316L لازم نیست. با توجه به میزان بالای نیکل این فلز، شتاب منحنی جوشکاری باید کم باشد تا از ایجاد ترک حرارتی و تشکیل فاز فریت جلوگیری شود. فلز پرکننده 316 لیتری برای جوشکاری فولاد 316 و 316 لیتری استفاده می شود.

فولاد 316 مهفا برای چه مواردی استفاده می شود؟

کاربردهای رایج فولاد ضد زنگ 316 عبارتند از:

تولید منیفولدهای اگزوز فولادی

تولید مبدل حرارتی فولادی

قطعات کوره فولادی

قطعات موتور جت استیل

قطعات پمپ شیر و فولاد

تجهیزات عکاسی و پزشکی

تجهیزات برای پردازش شیمیایی فولاد

جعبه های فلزی

همچنین در ساخت تجهیزات پردازش خمیر کاغذ، ابزارهای کاغذی و نساجی و کلیه قطعات موجود در مناطق دریایی استفاده می شود.

لوله فولادی 316 چیست؟

این محصول یکی از پرمصرف ترین انواع لوله های استیل در بازار می باشد که این نوع لوله ها از جنس استنلس استیل می باشد. این نوع لوله ها در گریدهای مختلفی ساخته می شوند که از جمله گریدهای مختلف آلیاژ 316، 304، 201 و 317 می توان نام برد.

پرکاربردترین و پرفروش ترین انواع این لوله ها فولاد آلیاژی 316 و فولاد آلیاژی 304 نام دارند. در مورد ساختار، آن را به دو صورت ساخته شده است: بدون درز و حجیم. لوله فولادی در گروه های 5، 10، 40 و 80 ساخته می شود. این نوع لوله ها به قطر گوشت لوله هایی با ضخامت یکسان اطلاق می شود که هر چه نوع لوله بالاتر باشد قطر گوشت لوله بیشتر می شود.

خرید لوله استیل 316 به صورت انشعاب و هر انشعاب 6 متری و کیلویی مصرف می شود. قیمت چنین لوله هایی با توجه به اندازه، وزن و ابعاد آنها تعیین می شود.

تفاوت بین فولاد 316 و 316L را بدانید

فولاد 316 و 316L پرکاربرد هستند و شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما سوالی که برای کاربران پیش می آید این است که تفاوت فولاد 316 و 316L چیست؟

این دو فلز در ساخت و کاربرد دارای تفاوت هایی هستند که دانستن آنها برای کاربران مهم است.

فولاد ضد زنگ 316 کربن بیشتری نسبت به 316 لیتر دارد. با وجود اینکه یکی از آنها کربن بیشتری دارد، باز هم همان است.

فولاد 316 برای پروژه ای که نیاز به جوشکاری زیادی دارد، انتخاب خوبی است.

تفاوت دیگر فولاد 316 با فولاد 316L این است که فولاد ضد زنگ 316 در برابر سایش جوش در برابر غیر فعال شدن مقاوم است، در حالی که فولاد ضد زنگ 316L برای استفاده در دماهای بالا و خوردگی بالا مناسب است. به همین دلیل برای سازه ها و پروژه های دریایی بسیار محبوب است.

با مقاومت فولاد ضد زنگ 316 در برابر خوردگی آشنا شوید

به طور کلی فولاد زنگ نزن 316 در محیط های اتمسفر و کلرید نسبت به فولاد 304 دوام بیشتری دارد، این فولاد در برابر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید استیک، اسید فرمیک و ... مقاومت بسیار خوبی دارد. همچنین در دمای اتاق در مقایسه با آب آشامیدنی حاوی 1000 میلی گرم کلرید پایدار در نظر گرفته می شود. این نوع فولاد به عنوان گرید دریایی نیز شناخته می شود، اما باید توجه داشت که نباید در آب گرم دریا استفاده شود، زیرا در بسیاری از مناطق گرم اقیانوس، یک لایه خوردگی قهوه ای روی سطح این فولاد ایجاد شده است. . ... این به این دلیل است که همیشه با سوراخ ها و پوسته خشن همراه است.

سازگاری با عملیات حرارتی

فولاد ضد زنگ 316 معمولاً با عملیات حرارتی سخت نمی شود. فولاد ضد زنگ 316 عملیات حرارتی تا 1149 درجه حرارت داده می شود و سپس خیلی سریع خنک می شود.

پلاستیک و صمیمیت

انعطاف پذیری فولاد ضد زنگ 316 و 316L مطلوب است و به راحتی طراحی و انعطاف پذیر است.

آشنایی با قابلیت جوشکاری

جوشکاری فولاد ضد زنگ 316 ترجیح داده می شود. با الگوهای ورود و مقاومت پیش بینی خوبی را نشان می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 595
  • بازدید ماه : 5,927
  • بازدید سال : 42,172
  • بازدید کلی : 77,817